مقایسه Asus و Lenovo

لپ-تاپ-ایسوس-بخریم-یا-لنوو.jpg سایز

لنوو یا ایسوس ؟ کدام لپ تاپ انتخاب بهتری برای خرید است؟

ایسوس یا لنوو ؟ سوالی که ممکن است برای بسیاری از افرادی که قصد خرید لپ تاپ را داشته باشند پیش آمده باشد. اما آیا این نوع مقایسه، مقایسه درستی است؟ آیا می توان محصولات متنوع این دو شرکت بزرگ تولید کننده لپ تاپ را با یکدیگر مقایسه نمود؟ مطمئنا مقایسه کلی محصولات این دو تولید کننده، چندان کار درستی نیست اما با این حال نکاتی در این زمینه وجود دارد که می تواند تا حدودی شما را برای یک انتخاب خوب، راهنمایی کند.

اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم که انتخاب میان دو محصول بسیار ساده تر از انتخاب میان دو برند است. اما باید بدانید که هر برندی خصوصیات ویژه ای دارد که محصولات آن را از دیگر برندها، جدا می سازد. لنوو یا ایسوس ؟ سوالی که ممکن است برای بسیاری از افرادی که قصد خرید لپ تاپ را دارند تاکنون پیش آمده باشد؛ اما آیا جوابی برای آن وجود دارد؟

برای مقایسه میان این دو برند، باید یکسری فاکتورها را در نظر بگیرید که در لیست زیر به طور خلاصه به آن ها اشاره شده است:

  • از نظر کیفیت ساخت، لنوو بهتر است یا ایسوس؟
  • از نظر قیمت، خرید کدامیک به صرفه تر است؟
  • تنوع محصولات لنوو بیشتر است یا ایسوس؟
  • خدمات پس از فروش کدام برند عملکرد بهتری دارد؟

پس از اینکه به این سوالات پاسخ داده شد، حال می توانید با اطمینان خاطر بیشتری خرید خود را انجام دهید و دقیقا آنچه را که می خواهید بدست آورید.

از نظر کیفیت ساخت، لنوو بهتر است یا ایسوس ؟

پاسخ این سوال کمی پیچیده است و نمی توان به سادگی به آن دست یافت، چراکه تنوع محصولات بالای هر دو شرکت، باعث می شود تا در میان آن ها، هم محصولات با کیفیت و هم محصولاتی که کیفیت چندانی ندارند، وجود داشته باشد. اما با این حال می توان مقایسه های جزئی تری را در این رابطه داشته باشیم.

اگر به فروشنده های سطح شهر مراجعه داشته باشید و این سوال را از آن ها بپرسید، حتما با بسیاری از پاسخ های مشابه مواجه می شوید که به شما عنوان می کنند ایسوس از کیفیت ساخت بهتری برخوردار است، حال آنکه در حقیقت اینچنین نبوده و در بسیاری از موارد، لنوو از کیفیت بهتری برخوردار است.

اما این بدان معنی نیست که محصولات ایسوس از کیفیت لازم برخوردار نیستند؛ دقت داشته باشید که تفاوت های میان لنوو و ایسوس از نظر کیفیت ساخت، بسیار جزئی است و بسته به نوع محصول، می تواند تغییر کند.

اما از آنجا که ایسوس از قدرت تبلیغاتی بیشتری برخوردار بوده و همچنین امتیازات بیشتری را به فروشندگان خود اعطا می کند، می توان این نکته را در نظر گرفت که فروشندگان دوست دارند تا محصولات این برند را به فروش برسانند تا محصولات سایر شرکت ها.

ایسوس یک محصول ساخت تایوان بوده و اکثر قطعات آن زیر نظر همین شرکت تولید می شود، حال آنکه کارخانه لنوو در چین تحت نظر IBM امریکا فعالیت می کند و کم و بیش می توان رد پای استانداردهای امریکایی را در آن مشاهده نمود.

البته وارد کنندگان اصلی لپ تاپ در کشور، به دلیل دریافت سود بیشتر، اکثرا سعی می کنند تا لپ تاپ های ارزان قیمت تر و البته با کیفیت پایین تر این برند را به کشور وارد کنند که همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از افراد تصور کنند که محصولات این شرکت از کیفیت چندانی برخوردار نیست.

اما باید بدانید که محصولات اصلی این شرکت که با استاندارد درجه یک خریداری می شوند، می توانند تا سال های سال کار کنند و هیچ مشکلی سخت افزاری نداشته باشند. با این حال همانطور که اشاره شد مقایسه لنوو و ایسوس از نظر کیفیت ساخت بسیار کلی بوده و به دلیل تنوع بسیار زیاد محصولات، نمی توان نظر قطعی درباره آن داد.

از نظر قیمت، خرید کدامیک به صرفه تر است؟

برعکس سوال اول، پاسخ به این سوال بسیار ساده است؛ قطعا محصولات لنوو نسبت به بسیاری از محصولات ایسوس از قیمت پایین تری برخوردار هستند. اگر خودتان در بازار به مقایسه این دو پرداخته باشید، حتما متوجه این موضوع شده اید.

لنوو محصولات خود را معمولا با قیمت پایین تری نسبت به محصولات ایسوس عرضه می کند که این بدلیل بازار فوق العاده رقابتی میان این دو برند و سایر برندهای تولید کننده لپ تاپ می باشد. با این حال باز هم موارد انگشت شماری وجود دارد که به دلیل نوع قطعات بکار رفته در لپ تاپ، ممکن است قیمت لنوو از ایسوس بیشتر باشد.

به عنوان مثال، اگر بخواهیم دو لپ تاپ Asus R542UN و Lenovo Ideapad 330 را با یکدیگر از نظر قیمت مقایسه کنیم، با این که هر دو لپ تاپ تقریبا از یک کانفیگ برخوردار می باشند، اما قیمت لپ تاپ ایسوس بین 500 تا 800 هزار تومان گرانتر است.

Asus R542UNLenovo IP330
CPUi7 8550Ui7 8550U
RAM8GB DDR48GB DDR4
HDD1TB 54001TB 5400
GPU4GB MX1504GB MX150
DisplayFHD 15.6 TNFHD 15.6 WV
ODDYESYES

تنوع محصولات لنوو بیشتر است یا ایسوس ؟

هر دو! در تنوع محصولات تفاوت چندانی میان لنوو یا ایسوس نیست و هر دو برند از تنوع محصولات بسیار بالایی برخوردار هستند. شما در لیست محصولات هر دو تولید کننده می توانید انواع مختلفی از لپ تاپ ها را مشاهده کنید که دقیقا مطابق با نیاز شما است و می توانید آن چه را که به دنبال آن هستید، بیابید.

لپ تاپ ایسوس

تنوع محصولات این لنوو و ایسوس را می توان در دسته های زیر خلاصه نمود:

  • لپ تاپ های گیمینگ
  • لپ تاپ های حرفه ای و قدرتمند
  • لپ تاپ های کاری و خاص منظوره
  • لپ تاپ های معمولی و همه کاره
  • لپ تاپ های سبک وزن
  • لپ تاپ های لمسی
  • لپ تاپ های باریک و ظریف
  • و…

البته در این خصوص، ایسوس کمی متنوع تر عمل نموده است و لپ تاپ های بیشتری را از این برند می توانید در دسته های ذکر شده مشاهده کنید. همچنین از نظر شکل ظاهری، ایسوس بسیار متنوع تر از لنوو کار کرده است و می توان از این جهت، به ایسوس نمره برتری داد.

خدمات پس از فروش کدام برند عملکرد بهتری دارد؟

لپ تاپ لنوو

هر دو برند از خدمات پس از فروش خوبی برخوردار بوده و محصولاتشان توسط شرکت های معتبری، گارانتی شده است. اما به سبب زیاد بودن شرکت های گارانتی، ممکن است در این زمینه تفاوت هایی دیده شود.

اکثر محصولات ایسوس با گارانتی یکپارچه (آواژنگ، سازگار و حامی) ارائه می شوند که در این سال ها عملکرد خوبی داشته است و توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. اما محصولات لنوو از نظر گارانتی، تنوع بیشتری دارند و گاها یک محصول آن با چند گارانتی مختلف و با قیمت های متفاوت به بازار عرضه شده است.

گارانتی های سازگار، حامی، IRG، امرتات، لایف و آوات از جمله مهمترین شرکت هایی هستند که لپ تاپ های برند لنوو را ضمانت کرده اند.

اما اگر لپ تاپ شما نیاز به تعمیر و تامین قطعه داشته باشد چه؟ قطعات لنوو راحت تر یافت می شود یا قطعات ایسوس؟ در پاسخ به این سوال نیز باید گفت که تقریبا قطعات و لوازم جانبی هر دو برند، به اندازه کافی در داخل کشور یافت می شود و تفاوت چندانی از این نظر در بین این دو برند وجود ندارد.

اما همانطور که در بخش کیفیت ساخت مطرح شد، از آنجا که فروشندگان تمایل بیشتری برای فروش محصولات ایسوس دارند، شاید در اینجا نیز قطعات لپ تاپ های ایسوس کمی راحت تر نسبت به لپ تاپ های لنوو به دست شما برسد.

نتیجه گیری

همانطور که دیدید، مقایسه میان لپ تاپ های لنوو یا ایسوس چندان ساده نبوده و نمی توان به طور قطع درباره آن نظر داد. اما با این حال، امیدواریم که این مطلب به شما کمک کرده باشد و توانسته باشید، جواب سوالات خود را از آن دریافت کرده باشید.

در پایان از شما خوانندگان گرامی تقاضا می شود تا نظرات خود را در خصوص لپ تاپ های این دو برند عنوان کنید و اگر تجربه خاصی در این زمینه دارید، آن را با دیگران در میان بگذارید.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.